Jan 20, 2013

My SPECTACULAR!!

Bismillah.

Entri kali ni aku nk bercakap pasal SPECTACULAR!! Okay knapa aku excited pasal spectacular?



Ini merupakan Spectacular ke-2 aku sebenarnya. Walaupun kebanyakan u alls tau aku dh bersama Herbalife almost 5 tahun, tapi baru satu je Spectacular aku pernah pegi.


My first Spectacular kt Berjaya Times Square tahun 2010

Yes. Sebelum ni aku tak serius langsung nk buat bisnes Herbalife sbb aku fikir ibu aku dh buat bisnes ni, stabil pulak tu so aku xde la fikir sgt pasal nk seriusly into this biz.

Tapi selepas aku dh mula bekerja semasa berumur 21 tahun, aku mula fikirkn balik psl life aku masa bekerja. Yes, I do LOVE my job sebab hati aku masih lagi into animation lg masa tu. Tapi disebabkn masalah kewangan melanda sykt tu, aku benti keje n jadi penganggur sementara.


Semasa bekerja sebagai animator

November 2011 aku dpt offer kerja dlm Oil & Gas sebagai HR Assistant. Mesti u alls rasa keje Oil & Gas ni cm exclusive habes kn, sebab, come onnn,, Oil & Gas bro!!! Tapi hakikatnya kerja cm org lain jugak. 9 to 5, hari2 ngadap bos yg garang, takde life ngn family, siap kene bebel ngn ibu lagi tu sbb jarang spend time ngn dia.



Genap setahun aku ngn company tu, aku decide utk sambung blaja dlm Degree in Animation. Maka bermula lah titik hidup aku sebagai pelajar semula.

Tahun 2012 aku pun decide utk mula semula dgn Herbalife setelah beberapa tahun menjadi consumer shaja. Life as animation student amatlah pack, aku rasa susah nk buat Herbalife masa blaja.

Tapi tu semua alasan. Aku sebenarnya sentiasa ada masa utk share psl Herbalife kt kwn2 kolej. Dan, mmg betul, aku curi masa dlm kelas sikit2 uk share psl Herbalife kt kwn2 kelas. Dan resultnya, Alhamdulillah aku dpt customer dr kolej.

Kini aku dh mula nampak hala tuju aku dlm bisnes ni. Aku rasa rugi sgt sebab tak mula betul2 buat Herbalife masa umur 19 dulu. Tapi NO PROBLEM! Allah tau aku belum sedia lg masa tu. Segala yg berlaku ada hikmahnya.

Sebab tu aku decide utk attend Spectacular kali ni by hook or crook dan aku anggap perjalanan aku kali ni baru saja bermula! Jadi walau berapa lama pun u all dh bersama dlm Herbalife, jgn quit! Mungkin kali ni adalah masa yg tepat utk u all bergerak laju dlm bisnes ni.

Perjalanan aku dlm bisnes kali kedua ni walaupun bermula slow tapi aku pasti akan dpt achiecve level President Team dlm masa 2 tahun lagi InsyaAllah. Seperti yg aku nyatakan tadi, hati aku into animation. Tapi sekarang hati aku 100% pasti aku mmg untuk Herbalife.

Warga-warga Gen H/ bawah umur 30 tahun di luar sana, mulalah fikir psl masa depan u alls sebab kalo u alls masih fikir nak tggu habis belajar, dpt keje syarikat best2, aku yakin, gaji yg u alls dapat tu takkan best mcm gaji kami dlm Herbalife. Sebab aku dh lalui dulu apa yg u alls bakal graduan ni rasa, bekerja ngn orang.

Berminat utk tahu camne nak buat part time/ full time dlm Herbalife? Boleh contact/ whatsapp 0123106321.
Kalau segan2 silu boleh email di sini - maisarahsanif@gmail.com

Masa depan u alls depends on DECISION u alls sekarang.

Dream it & Do it. Salam.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment