Jan 23, 2013

Searching for Mr Right

Bismillah...

Selepas beberapa hari menempuh cuti semester ni, aku byk melakukan aktiviti ngn sideline aku cik Aida Cekeda kt area gombak, setapak dan sewaktu dengannya. It was totally fun, sbb aku nak rasa buat field work ngn sideline sbb byk sgt perkara bole belajar ngn diorg ni.

Cuma satu je perkara yg aku takut. Waktu balik rumah. You see, aku akn balik sorg2, which actually kekadang tu agk menakutkan jugak la sebab, come on, jalan sorg2 kot! Hari-hari aku alami macam2 experience yg menakutkn ngn org sekeliling aku, bukanlah bermaksud yg ada org2 jahat disekeliling aku tapi org2 yg pelik mmg byk. Aku tak prejudge diorg, mmg tak. Aku cuma doa supaya aku selamat balik. Tu je.

Kebetulan ada satu hari tu aku balik naik LRT, dlm tren ada dlm 6 org je. Ada sorg lelaki ni aku perasan dr td, dia asyik dok dekat2 ngn aku. Aku cuba lari dr dia. Masuk tren plak, dia duduk satu row kerusi ngn aku. Nsb la jauh sikit. Kalo dkt mmg aku lari g kerusi lain. Dia tnya aku "Awak ni Melayu ye? Ingatkn Somalia..", aku senyum je pstu buat tak layan dia. Rupa dia agak menakutkn, asyik tgk2 aku je dari tadi. Aku ni nmpak je mcm cool tapi sebenarnya aku takut..serius aku takut!

Dlm tren tu tak ramai org, kalo nk lari pun aku nk lari mana..huu..pastu aku baca la ayat kursi, 4 qul, semua lah yg aku ingat. Masa tren kt Sri Rampai, dia pun blah. Alhamdulillah...bnyak kali sebenarnya jadi camni. Nak taknak kena berlagak cool n relax. And! Doa byk2 la supaya aku selamat balik rumah.

Disebabkan perkara2 cmni la yg mmbuatkan aku terfikir dan tringinkn seseorang berstatus suami utk menjaga dan menemani aku sepanjang aku berada dlm bisnes ni. Walaupun aku ada taekwondo black belt 1st Dan, aku mmg perlukan seorang suami jugak utk jaga keselamatan dan kesejahteraan aku. Cewahh!

Well, impian seorang wanita seperti aku ni mmg la nak berkahwin awal kn, mana taknya, impian aku is nk kahwin pada umur 25 tahun which is tahun ni!



And utk all the girls out there, ingat ye, kita mencari lelaki utk dijadikan suami, bukan boyfren ataupun skandal ataupun sewaktu dengannya. Jadi, niat kena betul. Sama gk mcm lelaki, cari wanita utk dijadikan isteri bkn spare part mahupun survey ok..

Aku tak pernah ada pun pengalaman bercinta ni. Nk ada boyfriend jauh sekali. Tapi yup, tak dinafikan aku pernah ada boyfriend sekali...only once and itu la first tym aku couple iaitu pada umur 21 tahun. Tu pun sebab nak rasa camna ada bf. Tapi sebab niat aku hanya sebab nk rasa camne ada bf, Allah hanya bagi aku rasa dia jd bf jela. Hm..again, niat kena betul! Tak lama pun aku ngn dia, 3 minggu je. Walau camne pun, aku still jaga batas2 sebagai seorang Muslimah dlm relationship cmni. Tapi aku redha, lagipun aku xde perasaan yg mendalam sgt kt si lelaki tu.

Aku sentiasa berdoa mintak kt Allah percepatkn jodoh aku. Bukan sebab gatal nak kahwin ke apa, tapi sebab aku nk seorang partner yg boleh sama2 jd bisnes n life partner aku. Aku nk bina hidup aku dari sekarang, sebab aku dh msuk umur 25, dan ini merupakan musim2 berkahwin bg umur aku. Haha.



Ada sesetengah kawan yg takmau kawin awal. Takpe la, korg mmg taknak, aku nak. Jgn samakan aku ngn korg. Aku nk anak cepat. Sebab tak sabar2 nk try produk Herbalife masa pregnant. Nak jugak buat mcm Amalina ngn Ain Peter n also Kak Nadia. Pregnant ngn Herbalife. Mst comel gile la anak aku nnt! :D


Ain selepas melahirkan anak ke-2, pregnant dgn mengamalkn nutrisi Herbalife

Hari ni aku tulis pasal ni, sebab aku nk share ngn u alls pasal experience aku berjalan keluar sorg diri. N ni la salah satu sebab kenapa aku nk kawin awal. Aku berdoa supaya aku dipercepatkn bertemu jodoh dan supaya aku dpt seorang suami yg boleh bawa aku ke syurga dan pastinye aku nk bersama2 dia hingga ke syurga, InsyaAllah.

When i can DREAM IT, I can also DO IT!!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment