Jan 15, 2013

Wanita berhijab?

Bismillah.

Hari ni aku nk tulis sikit psl pemakaian tudung bg wanita Islam. Knapa ek? Sbb pakai tudung&tutup aurat tu kn anjuran dlm Islam.


Ni gmbr aku ngn Arcelona, Mill Team dr Indonesia..sekadar gmbar hiasan..

Aku sendiri pun mula pakai tudung secara serius pun mse umur 20-an. Jd aku rasa buat apa nk dedah2 rambut ni. Pakai tudung jimat sikit duit drpd kita ssh2 nk g salun utk cantikkan rambut. Biarla si suami je yg melihat rambut si isterinya tu. Xyah sibuk nk tjk org lain.

Selalu aku dgr org ckp cmni -

"Aku xpakai tudung pun aku baik okeee. Drpd si polan tu pakai tudung pun g clubbing gk.."

Cuba kita kira pahala yg bole dpt kalo xpakai tudung. Cthnya, jd baik : 1 pahala, pakai tudung : 1 pahala. Kalau xbaik : 1 dosa, xpkai tudung : 1 dosa.

1. Tak pakai tudung + baik = 1 dosa 1 pahala
2. Pakai tudung + baik = 2 pahala
3. Pakai tudung + xbaik = 1 pahala 1 dosa
4. Tak pakai tudung + tak baik = 2 dosa

So adakah kita lg rela dpt 1 atau 2 pahala? Mmg la ada sesetengah mereka yg memakai tudung tu pun ada buat dosa tersendiri tp tu antara mereka dan Allah. Tp kalau u olls yg tak pakai tudung ni mula tutup aurat, dan kekalkn terus jd baik lg dpt extra pahala kn?

Hanya ingin berkongsi..taklah ditujukan kepada sesiapa yg spesifik tp kepada semua muslimin d luar sana yg ada keinginan utk berhijab. InsyaAllah u olls akn tau betapa bestnya pakai tudung ni.

Siapa kata pakai tudung takleh bergaya? Cuba tengok Amalina Peter President Team termuda Herbalife kita! Cantik je walaupun pakai tudung labuh.


President Team Herbalife Amalina Peter & Abqari

InsyaAllah aku juga akan mengikut jejak langkah mentor kesayangan aku tu. Amin.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment