Apr 26, 2012

DECIDE!!

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum! Start2 je dah crite psl decide. Decide apa tu ye?

DECISION

Perkataan ini disebut cmni [dih-sizh-uhn] dalam kamus. Bermaksud :
  1. Determination, as of a question or doubt
  2. the act of or need for making up one's mind
  3. something that is decided, resolution
  4. a judgement
  5. the quality of being decided, firmness
Banyak maksud decision yg kita baca kt sini kn. Tpi entri kali ni bukan nak mengajar u alls English tapi, saya nak mengajar u alls utk DECIDE.
Decide dlm bahasa Melayu = membuat keputusan. Tapi kalau buat keputusan,ada positif dan negatifnya. Jadi buat keputusan betul2, fikir masak2 keputusan anda sbb deciding what u want now will make u who you are in the future.

Ok..sebelum u alls boring baca, baik saya ceritakan tentang apa keputusan yang saya dah lakukan.

Sebelum ni, saya decide nak jadi seorg animator. Sebab my passion adalah dlm bidang melukis, Alhamdulillah saya dikurniakan bakat melukis, dan saya memulakan hobi ni sejak dr sekolah rendah lagi. Ibu mmg tak setuju pada mulanya bila saya kata saya nk jadi kartunis. Sebab dulu, kartunis ni takde karier. Takleh jual la sng cerita. Bila saya dah form 3, ibu nampak saya melukis lagi.

Dulu dah bagi amaran, tapi tak dengar jugak. Degil betul budak ni. Itulah kot yang ibu fikirkn. Haha.

Disebabkan saya tak QUIT melukis, ibu bg pelepasan utk saya pursue dlm bidang animasi. which then, saya dapat study dalam bidang animasi di KYM selama 3 tahun. Its great studying there sebab saya dapat belajar all-out psl animation.

Dan, terjadilah satu peristiwa semasa saya baru pulang dari KYM ke rumah. Perbualannya berbunyi begini :

Ibu : Akak, nak tau tak, ada satu produk ni nama dia Herbalife, dia bole turun berat badan bla bla bla..
Adik : Haah kak, ada satu scan ni boleh scan umur dalam badan akak bla bla bla..

And I was like, what?? Another product? Sheesh. Untuk turun berat pulak tu. Saya nk kene turun ke? Dah la kurus kering. Tapi, something clicks in my mind, "Mungkin boleh turunkn punggung saya yang besar ni kot". So that is how I started with Herbalife.

Event after event, trainings after trainings, saya secara tak langsung jatuh cinta dengan Herbalife sebab satu, saya dapat amazing result ngn Herbalife. DUA, saya dapat pergi ke luar negara!! Alhamdulillah syukur Allah pertemukan saya dengan Herbalife kerana, di samping dapat bantu masalah kesihatan saya, saya jugak dapat berjalan-jalan ke Singapore(entri ini), Korea dan Thailand(entri ini)!
Bersama awek Korea yang tolong ktorg tunjuk jalan...kamsa hamnida..Sept 2011, South Korea

Abg posing pinjam tuktuk pakcik yang tengah tangkap gmbr ktorg neh..May 2011,Thailand.

Kt depan stesen keretapi Tanjong Pagar yg da jadi sejarah je skang ni.. Tak ingat tarikh..middle of 2011 rasanya..

Cuma kita harus ingat,yang baik datang daripada Allah, apa-apa pun produk yang kita makan, itu adalah satu ikhtiar. Dan saya akan makan Herbalife sampai bila-bila pun.

Jadi berbalik semula kepada tajuk entri kita, DECIDE, saya decide untuk teruskan dengan Herbalife kerana saya nampak misi syarikat ini, MENGUBAH KEHIDUPAN ORANG/ CHANGING PEOPLE'S LIFE. Ini merupakan satu amal jariah. Tak salah pun berkongsi benda baik dengan orang lain. Allah berikan kita kesihatan yang baik, kita kena berkongsi tentang perkara ni dengan orang sekeliling kita.

Camne ngn ANIMASI?? Jangan risau, saya bercadang untuk share all my knowledge about animation back to the community,which is I will be teaching. Future will decide about this matter. What I can do now is to plan my life properly.

Jadi,tunggu apa lagi, DECIDE le!!

DREAM IT! DO IT!

No comments:

Post a Comment