Apr 29, 2012

For the sake of LOVE...

Bismillahirrahmanirrahim..

Saya baru je pulang dr STS di Pullman Hotel Putrajaya. Adalah sgt rugi sesiapa yg tak attend STS harini sbb hari ni saya telah menyaksikan kelahiran 5 new get team baru, 2 new mill team baru dan seorang President Team baru!! Wow!

Saya sempat bergambar dgn New President Team Member Dr Khadijah Md Jadi. Beliau merupakan seorang doktor pakar jantung di hospital an-nur.



Beliau telah berada dlm herbalife selama 6 tahun. Dr Khadijah bermula secara sambilan dlm herbalife dan pada masa itu masih lg bekerja sebagai seorang doktor. Gaji terakhir beliau sebagai seorang doktor selama 20 tahun adalah RM12,000 shj. Alhamdulillah bln lepas je, herbalife bayar sebyk rm80,000!! And she is now doing fulltime!!

Ramai yang bertanya pada saya, "awak belajar bidang seni, kenapa nak pilih jd jurulatih kesihatan? Dah lari terus dr bidang."

Kenapa ek? Senang je, kalau ada sesuatu peluang yg boleh ubah hidup saya kpd yg lebih baik walaupun sikit je, mst saya akan pilih peluang itu. Terus terang ckp, bidang seni(to be precise, life as an animator la..)mmg menarik. Kalau dpt company yg bagus, gaji pun sedap.

Cuma persoalannya, bagus ke life mcm tu yg membuatkn kita stress, balik rumah pun jarang2, apatah lg nak spend masa ngn family pun x byk?

Utk they all yg da keje lama, experiences mmg mematangkn u. U bole buat design faster than others yg baru dlm bidang tu. Cuma u all rasa, sempat ke parents u all nak merasa u all hantar diorg g umrah ngn duit u all? Or perhaps sempat x u all nak provide a better place utk diorg tinggal? Parents kita tak boleh tggu kita selama itu.

I thought alot about this thing. Because why? Ibu da nk masuk umur 5 series. Ibu da x larat nk drive long distance. Ibu cpt penat. Takkan semua nak harap ibu buat? Sampai bila?

U all pun kena fikirkan perkara ni. Ada sesetengah u all bertuah dilahirkan dan dibesarkan dengan adanya kedua2 orang tua. Ada yg tak bernasib baik. Yg ada parents tu, bila lagi nak berjasa dgn parents u all? Cukup ke apa yg kita bagi kt our parents selama ni?

So readers, renung2kanlah. Since
saya join herbalife, saya da pergi 3 negara yg berlainan : Singapore, Thailand, Korea; with my ibu. U all ada ke peluang camni? And i travel masa ibu masih lagi sihat. In future, kita tak pasti lg kn ada lg tak peluang cmni.


Me n my ibu

Entri kali ni agak beremosi sikit. Because saya dah mula rasa kepentingan my WHY herbalife. We hv to move. We have to grow.

So u all nak atau tidak untuk sama2 grow dgn kami? Berdoa banyak2 dgn Allah, insyaAllah semoga dipermudahkan segala urusan di dunia ni.

Assalamualaikum.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment